onsdag den 1. juni 2011

Sære kunder vol 1.

Man skal jo begynde et sted, og jeg synes, det vil være meget passende at begynde med at introducere dig for det, jeg har bøvlet med hver dag mens jeg boede i Hamborg - eller i hverdagene, i weekenderne rendte jeg fuld rundt på Reeperbahn, men mere om det senere - tilbage til bolden, jeg præsenterer Vol. 1 af underlige, sure og ofte sære kunder. 

Jeg arbejdede indtil 1. juni for et sommerhusudlejningsbureau, der sender tyskere og deres dejlige Euro til Danmark. Det lyder da som et dejligt nemt job, tænker du sikkert, men her kommer et par eksempler på nogle af de mennesker, jeg har mødt på min vej, og det er altså ikke noget, jeg finder på, sådan var de: 

K = kunde
M = mig
* = hvad jeg gerne ville have sagt.
----------
Kunde: Når det regner ved Henne Strand, kommer regnen så fra oven eller fra siden?
----------
K: Hvordan kommer vi lettest til Hvide Sande med fly eller færge?
M: Jeg kan se, at i kommer fra Hamborg, så er det nemmeste faktisk at køre i bil.
K: Nååååå, så Danmark er landfast med Tyskland, det vidste jeg ikke. Så kører vi dertil.
*: Ja selvfølgelig er det det, hvordan fanden tror i ellers, i kunne invadere os dengang?
----------
K: Det står at man ikke må medbringe husdyr, betyder det så, at vi ikke må tage vores hund med?
M: Ja det er faktisk lige præcis, hvad det betyder.
----------
K: Ja goddag, jeg står i det hus, vi har lejet i Danmark, og vores skraldespand er altså helt fuld.
*: Jamen goddag, jeg sidder i Hamborg og kan ikke rigtig gøre noget, men måske var det en idé hvis, du liiige vraltede de 300 meter hen til vores lokale kontor, hvor de rent faktisk kan hjælpe dig.
----------
K: Undskyld, men vi er to personer, der har booket et hus med plads til seks personer, nu mener vores venner så, at resten af pladserne kan blive booket af fremmede mennesker, som vi så skal bo sammen med i den uge. Er det rigtigt?
M: Nej.
----------
K: Skal vi betale depositum?
M: Det er kun ungdomsgrupper, der skal det.
K: Så vi skal betale et depositum?
M: Jamen, hvor gamle er i?
K: Jeg er 75, min kone er 72.
----------
K: Hunden har spist vores lejekontrakt.
M: Den var alligevel ny.
---------
K: Ja nu bliver jeg nødt til at booke hos jer, fordi de allerede lukker klokken 16 i Hvide Sande. De danskere er også så dovne!
M: Måske skal du tænke dig lidt om før, du siger mere.
K: Hvorfor skal jeg det?
M: Fordi jeg er dansker
Tavshed og derefter en forsigtig latter fra kunden
K: Danskerne er et fantastisk folkefærd, i er så dejligt afslappede, jeg har mange danske venner.
---------
Firmaets navn indeholder rent faktisk ordet Danmark, alligevel skete følgende tit: 
K: Ja goddag, har i sommerhuse i Sverige?
M: Nej, vi har kun sommerhuse i Danmark.
K: Ok, hvad så med Norge?
--------
Ting kunder tit ringede og spurgte om: Hvornår ringer din kollega tilbage? Hvordan bliver vejret i juli/september/januar/osv.? Er huset stadig fri, hvis jeg ringer om to måneder? Hvor meget strøm bruger vi på en uge? Hvad er jeres telefonnummer?

-> Fortsættes her

6 kommentarer:

  1. MUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!

    Potnummer, husk det med postnummer!!

    SvarSlet
  2. Frk. Skjold - er du klar over, at vi nu har taget hinandens blogkommentarmødom? Det er da smukt.

    Og det skal jeg nok.

    SvarSlet
  3. Og vanvittig passende, synes jeg!

    SvarSlet
  4. Helt vanvittigt passende.

    SvarSlet
  5. Mere, mere, mere!

    MERE!!

    SvarSlet
  6. Det glæder mig, at det falder i din smag, der skal nok komme mere af den slags bare rolig

    SvarSlet