mandag den 20. juni 2011

Sære kunder vol. 4

Endnu en omgang med de sære kunder, for forklaring og mere af samme skuffe se Sære kunder vol. 1, 2 og 3

K = kunde, M = mig, * = ting, jeg gerne ville have sagt. 
---------------------

K: Er i godt klar over, at i har glemt at trykke en sæsonkalender i kataloget? Det er da dumt. Hvordan skal kunderne så kunne finde de forskellige sæsoner? (sagt meget overlegent). 
M: Nu kigger jeg lige efter i kataloget, for det lyder da mærkeligt.
---bladrebladrebladre---
M: Hvis du lige er sød at kigge efter på side 45.
---dyb tavshed fra kundens side---
K: Øhhhh nå, farvel. 
----------


Vi lejer som sagt sommerhuse ud...
K: Jeg vil gerne afbestille, for jeg har ikke flere penge. 
M: Ok, hvad er dit navn og postnummer? 
K: Nej, jeg vil afbestille, for jeg har ikke flere penge! 
M: Ja, men jeg skal jo lige finde din bestilling i systemet. 
K: Nå ok. Xxx xxxx xxxx
M: Hmmm, jeg kan ikke rigtig finde dig her i systemet. Hvordan har du bestilt? 
K: Telefonisk. 
M: Godt. Så må du have bestilt direkte i Danmark, så kan jeg desværre ikke annullere din bestilling i vores system. Du må ringe direkte til bureauet i Danmark. 
K: Det forstår jeg ikke, jeg ringede jo til det tyske nummer inden, jeg bestilte. 
M: Ja, men jeg kan ikke finde dig i vores system, så må du have booket direkte i Danmark.
K: Det forstår jeg ikke.
M: Ok, hvis du fortæller mig regionen og husnummeret, så skal jeg se, hvad jeg kan gøre. 
K: Husnummer??? Jeg har da ikke bestilt noget hus!
M: ???
M: Hvad er det så, du gerne vil afbestille? 
K: Ja det hundefoder, jeg har bestilt. Jeg har jo sagt, at jeg ikke har flere penge!!!
M: Hundefoder?
K: JA! Hører du slet ikke efter, hvad jeg siger? 
M: Men vi sælger ikke hundefoder. Vi lejer sommerhuse ud.
-- dyyyb tavshed ---
K: Så har jeg vist fået forkert nummer. 
*: Nej, tror du virkelig? 
----------


Og nu vi er ved det med de firbenede venner, så har jeg også en gang haft en kunder, der mente, at familien sagtens kunne have datterens hest med på ferie i et helt almindeligt sommerhus. Der var jo husdyr tilladt, hesten var helt bestemt et husdyr og den kunne jo bare traske rundt i den lille have, der var indhegnet af et stakit på cirka en meters højde...
----------


K: Neeeej, Hvide Sande ligger alt for langt nordpå, jeg er dårligt gående. 
*: Jamen, du behøver ikke gå hele vejen fra Tyskland til Hvide Sande, i må gerne tage bilen derop. 



>>> fortsættelse følger.


Og nu vi er i gang med emnet usjove, eller vel egentlig mere ufrivilligt morsomme tyskere, så vil jeg lige gøre opmærksom på denne artikel: usjove tyskere
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar